söndag 27 november 2011

It's good to laugh!

Har varit en ganska lugn dag. Förutom det hektiska i att öva permanentrullning. Behöver bli snabbare i fingrarna. Det tog för lång tid. Men med massa övning SKA jag hinna! Blir att stå med min gamle trofast; dockan imorgon. Rolling, rolling, rolling! :)

Känner att jag har träningsvärk i magen efter gårdagens skrattattack. Omg vad vi skrattade! Sånt där anfall där den enas skratt triggar den andres. Eller snarare mitt kippande efter luft mellan skratten som fick Jenni att dö av skratt och de andra att undra om jag över huvud taget var frisk eller ej. Det höll säkert på i en kvart, skratt avlöste varandra medans tårarna rann längs med kinderna. Efteråt satt vi där som två tvättbjörnar halvvägs ned från soffan. Det är alltid en sådan befrielse att få en urladdning som den igår!

Ikväll har jag lyxat till det med årets första julmust. För att få lite mer av lördagskänsla hällde jag upp den mörka drycken i ett vinglas! Av någon oförklarlig anledning så smakar musten alltid godare i ett vinglas.
Släckte ner den elektroniska belysningen, tände ett par stearinljus och kröp upp i soffan framför utbudet av filmer på blinkmaskinen. :) Det enda som saknades var mitt gosiga element att trängas med i soffan. <3 Men plikten kallade denna helg. Lucky it isn't the last one!

Imorgon ska jag, trots den annalkande flytten, adventspynta med julmusik, must och pepparkakor!

Det börjar nog så smått gå upp för mig att det snart stundar julfirande i stugorna. Har varit en händelserik höst för mig del och den är ännu inte över. Om 2 veckor ska jag göra mitt efterlängtade och skrämmande gesällprov. Något som jag fasar men även längtar till, längtar till det är över och jag har mitt gesällbrev i min hand! Har tänkt på detta så länge, haft svårt att tänka på något annat i flera månader. Utåt sett må jag ha verkat oberörd, men mitt inre har varit ett enda irrvarv av tankar, oro och planering. Även i Turkiets varma och härliga klimat hade jag svårt att riktigt koppla av och njuta ordentligt. Hade behövt resa bort när allt är över. Få lite inre ro. 

För att få tillfällig inre ro, ska jag nu bege mig in i drömmarnas värld.

Until next time.

1 kommentar:

  1. Du kommer klara det med bravur!! Jag åker inte enbart flera mil för att du är min syster! Du är den enda jag litar på till 1000%! Går aldrig missnöjd ifrån din frisörstol! :D love you sis

    SvaraRadera